sâmbătă, 10 ianuarie 2015

Sciatica si durerile de spate remediate prin terapia Bowen

Sciatica este una dintre cele mai frecvente afectiuni ale coloanei vertebrale. Principala cauza a afectiunii este hernierea sau ruptura discului intervertebral in canalul vertebral, care comprima nervul sciatic. Totusi, sciatica poate fi un simptom asociat si altor afectiuni: ingustarea canalului vertebral (stenoza spinala), osteofitele (mici excrescente osoase formate pe suprafetele articulare) cauzate de inflamatiile articulatiilor sau compresia radacinii nervoase (pensarea nervului), aparuta prin lezari. In putine cazuri, sciatica poate fi cauzata de boli sau stari care nu afecteaza direct coloana vertebrala, ca, de exemplu, tumorile sau graviditatea.
   In lupta cu aceasta afectiune, tot mai multi romani folosesc terapia Bowen. Aceasta tehnica alternativa provine din indepartata Australie, fiind apreciata drept cea mai simpla, eficienta si neinvaziva terapie complementara.


Cum trateaza terapia Bowen sciatica si durerile de spate? 

   In rezolvarea problemelor de coloana se utilizeaza trei proceduri pregatitoare si, de asemenea, proceduri specializate pentru pelvis, popliteu, genunchi, coccis si nervul sciatic. Acestea se aplica sub forma unor miscari speciale si usoare, efectuate in puncte bine stabilite. Astfel, se transmit anumite semnale catre creier prin intermediul sistemului nervos. Mai departe, se declanseaza un proces masiv de reechilibrare si autovindecare a intregului organism. In cazurile acute, este nevoie, in general, de doar cateva sedinte, pentru o refacere fizica totala. In majoritatea situatiilor, rezultatele apar chiar de la prima sedinta.
   La procedura pentru coccis, miscarea se executa exact peste membranele duramater, arahnoida si piamater, deoarece acestea sunt atasate de coccis sub forma de terminatii filamentare, fiind unica zona din corp unde aceste trei straturi de membrane se intalnesc. De la acest nivel se transmite un impuls extrem de puternic, de-a lungul coloanei vertebrale, catre creier.
   O procedura importanta in acest demers o reprezinta si cea aplicata genunchilor. Tom Bowen, creatorul acestei magnifice terapii, afirma ca "genunchiul este baza corpului". Marele atu al terapiei este ca abordeaza organismul ca un intreg. Prin aplicarea acestor proceduri nu se rezolva doar problemele de coloana, ci si migrenele, durerile de cap, infertilitatea, chisturile ovariene, fibroamele, problemele menstruale, incontinenta, diareea, constipatia, bolile sistemului imunitar...  Si lista poate continua.

Ce spun pacientii tratati prin terapia Bowen?

   Dan Moraru 41 ani - anterior programat pentru operatie, cu 6 hernii de disc, anxietate si atacuri de panica: "Am venit la cabinetul de terapie in carja. Eram programat pentru operatie de hernie peste 4 zile. Am anulat operatia dupa prima sedinta, pentru ca starea mea s-a imbunatatit. De asemenea, am renuntat la carja. Am inceput sa simt din nou cele 3 degete de la picior si calcaiul, care inainte erau amortite. Am capatat un alt tonus. Dupa doar 15 sedinte, starea mea generala a devenit nesperat de buna."
   Corina S., 51 ani - sciatica: "Cand am venit la cabinet, schiopatam din cauza durerii. Dupa prima sedinta de terapie, organismul meu a inceput sa dea semne de revigorare. Dupa a treia sedinta, deja nu mai aveam nicio problema. Aceasta terapie este grozava! Cand am inceput-o, eram un pic sceptica. Am venit la cabinet datorita insistentelor fiicei, insa acum sunt convinsa ca este cea mai buna si simpla metoda de vindecare. Acum, o recomand tuturor si chiar mi-am adus o prietena la cabinet, pentru a se trata si ea." 
   Geanina I., 42 ani - diabet zaharat de tip 1 (insulino-dependent), dureri severe de umar: "Cand am inceput aceasta terapie, nu credeam ca poate avea asemenea rezultate. Durerea din umar a fost principalul motiv pentru care am vrut sa fac bowtech. Trebuie spus ca am diabet de la varsta de 12 ani. Inainte de terapie, doza zilnica de insulina era de 84 unitati. Evolutia a fost extrem de buna. Dupa numai 2 sedinte, a trebuit sa reduc doza la 26 unitati. Sunt la sedinta cu numarul 18, iar doza mea zilnica de insulina este, acum, de 22 unitati!" 
   Jasmine E., 18 ani - scolioza dubla: "Port corset inca de la 12 ani. Am incercat multe metode pana acum, inclusiv o terapie ce are la baza controlul muschilor prin respiratie, pe care am urmat-o in Germania. Tot acolo mi s-a confectionat un corset nou. La intoarcerea in tara am auzit de bowtech, o noua terapie alternativa. L-am sunat pe domnul terapeut Alexandru Ivan si am facut o programare, la sfatul mamei mele. Mi s-a parut extraordinar faptul ca, desi am venit la cabinet cu dureri de spate, acestea au incetat odata cu terminarea primei sedinte. La ora actuala am 24 de sedinte efectuate. Starea mea este excelenta si corsetul nu imi mai este bun, deoarece s-a micsorat deviatia coloanei. Aceasta tehnica este chiar miraculoasa!" 
   Constantin Licaret, 77 ani - spondiloza lombara, tuse cronica: "Datorita spondilozei nu ma mai puteam apleca la 90 grade, ma indreptam foarte greu si aveam mari dureri. In prezent, fac aceasta miscare cu usurinta si fara acele neplaceri. De asemenea, tuseam foarte des si expectoram abundent. Acum, aceasta stare s-a ameliorat considerabil. Am o certa senzatie de revigorare fizica. Efectiv, ma simt mai in putere. Dupa cele 8 sedinte efectuate pana acum, doresc sa mai fac sedinte de terapie periodice, pentru intretinere." 



http://www.revista-tratamente-naturiste.ro/totar.php?totart&cat=Reumatologie/Ortopedie&scat=Durerile%20de%20spate&na=Sciatica%20si%20durerile%20de%20spate%20remediate%20prin%20terapia%20Bowen